tisdag, november 10, 2009

Blogga och "facebooka" på arbetstid

Jag tycker att det fantastisk att så många människor har tid att blogga, skriva på facebook m m. Tidigare på arbetsplatser fick man ibland inte ringa personliga samtal annat än i nödfall. Dessa nya sätt att kommunicera måste väl ändå betraktas som ett personligt sätt att just kommunicera, med sina vänner och andra. Åsikterna är ju personliga och vad jag sysslar med just nu eller vad jag straxt ska göra anser jag vara av personlig karaktär.

Tycker jag då att det är fel att använda dessa nya media. Nej, absolut inte, men jag tycker att det hör inte till det som man förväntas göra på sin arbetstid. Gammalmodig eller ej, men det är min åsikt!

2 Comments:

At 10:54 fm, Anonymous Anonym said...

Jag vet inte om du endast avser att skriva på blogg och facebook. Men jag anser att det tillhör mina arbetsuppgifter att följa vissa politikers bloggar, då jag sällan eller aldrig annars får möjlighet att ta del av deras åsikter innan förslag är lagda eller t o m beslut är fattade. Även andra bloggar ger mig input i de arbetsuppgifter jag har som tjänsteman i kommunen, och bidrar till att jag kan ge bättre beslutsunderlag till politiken. Facebook är ett fantastiskt medai både att ta del av information och att sprida den samma. Tror att Demokrativeckan som exempel har nått betydligt större målgrupp med facebook som kanal.... Men privat spaning eller skrivande, oavsett media, är väl inget vi sysslar med på arbetstid....

 
At 8:32 em, Blogger Cassandra said...

Lyssnade du inte på forskaren som sa att medarbetarnas nätverk var det helt avgörande för framgång. Ett företag där alla medarbetare hade hundra vänner på Facebook var garanterat bättre än ett som inte hade det.
Sen är det en annan sak att på jobbet jobbar man, men arbete och privatliv flyter allt mer samman. Har just förberett morgondagens arbetsdag hemma.

 

Skicka en kommentar

<< Home